Obuwniczy Black Friday 2020
Black Friday to najgorętszy dzień zakupowy roku. Sama idea dnia wyprzedażowego tuż przed świętami pojawiła się na początku XXI wieku w Stanach Zjednoczonych, chwilę później tradycja opanowała niemalże całą Europę. Co roku masa ludzi oczekuje na wyjątkowe promocje i rabaty przygotowane na tę okazję. Zniżki oraz rabaty ograniczają się już tylko do kreatywności danej marki, dla których jest często najbardziej dochodowy dzień w roku. Dzisiaj przyjrzymy się najpopularniejszym, dostępnym w sieci rabatom oraz akcjom promocyjnym. Jest to warta uwagi kwestia, gdyż rynek obuwia zajmuje trzecią pozycje pod względem rentowności czarnego Piątku.
Zniżka procentowa na przeceniony asortyment
To właśnie powyższy rabat jest tym najbardziej opłacalnym dla konsumenta. Kody rabatowe zbijające cenę już przecenionego obuwia finalnie dają nam największą oszczędność. Ten model promocyjny często bywa jednak nieco ukryty, zaś podane ceny zazwyczaj musimy zbić ręcznie specjalnym kodem rabatowym. Za przykład na tego rodzaju zniżkę obierzmy sobie tegorocznym model kozaków marki Filippo. Cena regularna to 279zł, promocyjna to 119zł. Tę ostatnią potraktujmy kodem rabatowym na -20%, ostatecznie kwota ta plasuje się na poziomie 95zł. W ten sposób rabat wyniósł 65%, także nasze buty na jesień kupimy finalnie w rekordowo niskiej cenie.
Ogólna zniżka procentowa
Podczas trwania popularnego Black Friday częstym rabatem stosowanym przez sklepy z obuwiem jest ogólna zniżka procentowa na cały asortyment. Nie dotyczy ona zazwyczaj wcześniej przecenionych produktów, co często finalnie nie spełnia pożądanych oczekiwań klientów. Jeśli oferta tyczy się 30% upustu, to jest to stały rabat, który nie zawsze będzie zadowalający. Tego rodzaju zniżki często również niosą za sobą drugie dno, mianowicie celowe wywindowanie cen w górę przed samym czarnym Piątkiem. Przed pochopnym zakupem nowego, modnego modelu buta radzimy zorientować się, tak aby nie dać się zwabić tylko na puste cyferki.
Kup produkt, drugi dostaniesz za pół ceny
Ten model rabatowy to również bardzo pospolita kwestia, która przyciąga masę potencjalnych klientów sklepu internetowego w celu zakupu obuwia z nowych kolekcji. Jednak według badań jest to świetna manipulacja, ponieważ tylko 12% kupujących jest realnie zainteresowanych tańszą, drugą parą. Ale skoro już mamy ten jeden model w koszyku i kolejny będzie tańszy aż połowę, to czemu nie. Przykładowo interesująca nas para obuwia to koszt rzędu 150 zł, drugi model dokładnie tak samo. Łącznie cena po obniżce wyniesie 225 zł, zamiast 300 zł. Łączny rabat wynosi tylko -25% od ceny retailowej, który krótko mówiąc nie powala.
Black Friday to nic innego jak genialna okazja do kupna nowych, jesiennych butów. Pamiętać musimy o zdrowym rozsądku, tak aby nie naciąć się na rabat opłacalny tylko perspektywy sklepu. Dobrze jest szukać sprawdzonych rozwiązań, jakim jest zniżka na już wcześniej przecenione obuwie. Ten model promocyjny jest stosunkowo bezpieczny i powinien zagwarantować zdecydowanie najlepszą cenę.